Vardagslivet ur en lins

Vardagslivet ur en lins. Här hamnar förmodligen alla möjliga bilder varvat med mitt härliga svammel. Allt från bilder på min grymt snygga & charmiga hund till en liten myra som jag trillat över på min morgonpromenad till brevlådan. iPhone 6s och Canon EOS 700D är det som används om dagarna. Vad linsen väljer att föreviga, ja det återstår att se.

Första delen av föräldrakursen avklarad ✔️

Publicerad 2016-02-11 19:52:40 i I väntans tider (graviditeten) <3, Vardagens svammel & bilder,

Då va man hemma igen. Kändes lite märkligt när man kom in i ett rum där hälften av de närvarande var lika runda om magen som mig. Blev lite mer verkligt på något sätt. Svårt att beskriva, men trots att magen växer och den lilla sparkar och snurrar runder där inne så kan man ändå inte riktigt förstå vad som komma skall. Jag talar nog för både mig  och min sambo när jag säger att de känns som att det är ett halvår kvar minst innan vi får sitta med vår lilla prinsessa i vår famn. Verkligheten är dock en annan, för om ca 2 månader kommer vi få ha henne i vår famn. 

Men tillbaka till föräldrakursen, den här första delen vi var på idag var lite väl lång för min smak. Men gav väldigt bra information, mycket sådant jag redan visste förvisso, men nu satt ju även alla gubbarna med och en del såg ut som stora frågetecken och ställde frågor därefter. De gick även in lite mer detaljerat på saker och ting vilket jag fann oerhört bra då de va saker även jag inte visste. Och för min del känns förlossningen inte lika skrämmande längre om jag ska vara ärlig. Annat är de nog för en del av våra kära män haha. 

Genom åren så har man fått höra många skräckexempel och jag gissar på att det är väl det man oftast får höra. Och det talas nog mindre om de vanliga förlossningarna som gått bra, även fast det sägs att varje förlossning i sig är unik. I vilket fall som så gav denna del mig en liten form av trygghet jämfört med hur jag ställt mig kring de tidigare. Nästa gång ska vi gå igenom lite angående komplikationer och annat som kan uppstå, så om en vecka kanske jag har ändrat min uppfattning helt igen! Haha 

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är en kvinna på snart 26år som bor tillsammans med min sambo och våra två hundar. I April blir vår familj lite större då vi ska bli föräldrar till en liten flicka. Mitt stora intresse är att fotografera så här hamnar alla möjliga bilder varvat med mitt härliga svammel. Allt från bilder på mina hundar till en liten myra som jag trillat över på min morgonpromenad. iPhone 6s och Canon 700D är det som används om dagarna. Vad linsen väljer att föreviga, ja det återstår att se.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela