Vardagslivet ur en lins

Vardagslivet ur en lins. Här hamnar förmodligen alla möjliga bilder varvat med mitt härliga svammel. Allt från bilder på min grymt snygga & charmiga hund till en liten myra som jag trillat över på min morgonpromenad till brevlådan. iPhone 6s och Canon EOS 700D är det som används om dagarna. Vad linsen väljer att föreviga, ja det återstår att se.

illamående och huvudvärk..

Publicerad 2016-02-16 23:12:02 i I väntans tider (graviditeten) <3, Vardagens svammel & bilder,

Godkväll!
Denna dagen blev inte riktigt som planerat. Både igår och idag har jag inte mått så väldans bra. Ena stunden mår jag prima medan sekunden senare dalar jag, blir jätte trött och får huvudvärk som inte vill ge med sig.Vet inte om det är graviditeten som spökar eller om det är något annat? Även det där härliga illamående har börjat smyga sig tillbaka. Hoppas ialla fall på att de bara va dessa två dagarna så man kan få må bra igen.

Idag skulle jag egentligen träffat kusinen min och efter det iväg på en fika med en vännina. Istället fick de bli ett vattenbyte på karet för min del. När det väl var gjort kom sambon hem lite snabbt från jobb och tog en lunch med mig innan han begav sig vidare. Efter det dalade jag och de blev tyvärr soffläge för mig där jag tillslut somnade med en snarkandes hund på mig. Trodde jag skulle må bättre när jag vaknade, men kände mig snarare sjuk.. Fick bli en shot med ingefära (bra mot illamående), nässelpulver (innehåller massa nyttigheter) och lite gurkmeja (anti inflamatoriskt om inte jag missminner mig helt), innan jag begav mig iväg på ett ärende. Väl hemma igen började jag må lite bättre, så blev att man lekte och myste lite med hundarna innan det blev lite soffmys med sambon.
 
Imorgonbiti blir det ett rutinbesök hos barnmorskan. Efter det förhoppningsvis en fika med vänninan innan jag beger mig in till stan för att handla hem lite ny fisk till karet. Och på kvällen blir det att bege sig till Trellehulla där det nalkas fika hos sambons släktingar. En trevlig dag helt enkelt om nu allt går som planerat! :-)



Som ska sagt förut, tiden springer iväg och imorgon så är det exakt 2 månader tills prinsessan är beräknad att anlända. Både spännande men samtidigt lite skrämmande att de är så pass nära nu. Det märks att hon växt nu då jag kan vakna på nätterna av att hela jag smått gungar/studsar för att hon far och flänger där inne. Helst ska hon gärna sparka en lite sådär fint i revbenen eller på ett annat område kring revbenen där de kittlas något oerhört så man tillslut ligger och skrattar mitt i natten, samtidigt som man försöker vara tyst för att inte väcka sambon. Inte lätt alltid med ett litet busfrö ;-) <3


Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är en kvinna på snart 26år som bor tillsammans med min sambo och våra två hundar. I April blir vår familj lite större då vi ska bli föräldrar till en liten flicka. Mitt stora intresse är att fotografera så här hamnar alla möjliga bilder varvat med mitt härliga svammel. Allt från bilder på mina hundar till en liten myra som jag trillat över på min morgonpromenad. iPhone 6s och Canon 700D är det som används om dagarna. Vad linsen väljer att föreviga, ja det återstår att se.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela