Vardagslivet ur en lins

Vardagslivet ur en lins. Här hamnar förmodligen alla möjliga bilder varvat med mitt härliga svammel. Allt från bilder på min grymt snygga & charmiga hund till en liten myra som jag trillat över på min morgonpromenad till brevlådan. iPhone 6s och Canon EOS 700D är det som används om dagarna. Vad linsen väljer att föreviga, ja det återstår att se.

Mula glass & ha de bra

Publicerad 2016-02-18 22:38:00 i I väntans tider (graviditeten) <3, Vardagens svammel & bilder,

Sitter i skrivande stund med en skål glass vid sidan om mig. Blev sugen på det, så varför inte. Föräldrakursen idag var tyvärr extremt dryg. Den skulle vara i 2 timmar idag men istället tog det 2,5 timme för att barnmorskan repeterade hälften av de vi gick igenom förra gången, samt att hon rent allmänt bara drog ut på tiden. Vill nog påstå att jag tyvärr inte lärde mig mycket nytt idag. Kort och gått så har denna så kallade föräldrakurs varat i 4.5 timme, men den kunde utan problem dragits ner till max 2 timmar totalt.
 
Däremot en sak jag inte visste var att den lilla under den första tiden vaknar och behöver ha mat var varannan timme! Jag tordde den lilla behövde mat var 3-4 timme kanske, i alla fall under natten men tydligen inte. Tror dock jag har en lösning på det, så man iaf kan ha möjligheten att någon gång få sova lite. Men vi får se om de går som jag har tänkt på den fronten.
 
 
 


Att gå hemma om dagarna 
Sen angående det här med att gå hemma 100% med graviditetspenning. Jag har gått hemma i ca 3 veckor nu. Och jag kan ärligt säga att jag var lite orolig över att jag bara skulle sitta hemma och glo den här tiden utan att ha något som helst att göra. Men så fel jag hade där! På dessa 3 veckorna så har jag totalt haft 1, max 2 dagar där jag inte haft någon som helst aning om vad jag ska göra med dagen. Resterande dagar har varit fulla från morgon till kväll i princip, när man egentligen bara velat krypa ner i soffan med sambon. Och ligga där tills det är dags att gå och lägga sig. Hur hade de sett ut om jag nu jobbat 100% fortfarande? Jag hade ju inte hunnit med något! Haha
Bara dessa dagar som gått denna veckan så ligger man efter med en hel del saker, men ja man kan inte hinna med allt alltid.
 
Imorgon blir det iaf att packa väskan och bege sig upp till stugan. Känner att jag vill ha någon dag där man bara kan ta de lugnt med sambon, gå i skogen med hundarna och bara vara. Har inte kollat vädret men hoppas det kommer vara relativt bra då jag vill kunna traska runt med kameran en del.

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är en kvinna på snart 26år som bor tillsammans med min sambo och våra två hundar. I April blir vår familj lite större då vi ska bli föräldrar till en liten flicka. Mitt stora intresse är att fotografera så här hamnar alla möjliga bilder varvat med mitt härliga svammel. Allt från bilder på mina hundar till en liten myra som jag trillat över på min morgonpromenad. iPhone 6s och Canon 700D är det som används om dagarna. Vad linsen väljer att föreviga, ja det återstår att se.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela