Vardagslivet ur en lins

Vardagslivet ur en lins. Här hamnar förmodligen alla möjliga bilder varvat med mitt härliga svammel. Allt från bilder på min grymt snygga & charmiga hund till en liten myra som jag trillat över på min morgonpromenad till brevlådan. iPhone 6s och Canon EOS 700D är det som används om dagarna. Vad linsen väljer att föreviga, ja det återstår att se.

En oplanerad frallaträff

Publicerad 2016-02-07 17:06:26 i Vardagens svammel & bilder,

Som jag nämnde tidigare idag så har de varit fin fint väder. Valde därför att åka till Käglinge naturreservat med min fralla (fransk bulldogg). Väl framme kliver jag av bilen och stöter direkt på en fralla. Ägaren frågar direkt om vi ska på frallaträffen. Jag förstod först ingenting och frågade vad hon menade. Visade sig att de skulle samlas en drös frallor (ca15st närmare bestämt) om 45 minuter som dom sen skulle släppa så dom fick springa runt och leka. Ärligt talat vad är oddsen att man lyckas pricka in något sådant? Rätt dag, rätt plats, rätt tid. 



Jag frågade dom hur ofta dom brukar göra sånt här. Under sommaren 2ggr i månaden på olika ställen i Skåne, under resterande tid ännu mer sällan. Men men. Jag och Debbi tog iaf vår promenad som jag hade tänkt och lagom tillbaka vid bilen så hade klockan hunnit bli 14 och de var frallor över hela parkeringen. 


Vi gick till en stor hage och släppte dom. De flesta började springa runt och leka med varann. Debbie däremot hon sprang ist fram till alla människor för att bli klappad. Och när dom hukade sig ner för att klappa henne så hoppade hon upp i famnen på dom för att mysa. Haha. Så gick de med den fralla träffen. 

(Debbi hittade någon som kunde klappa henne.)

Trots att hon inte va yngst så var hon iaf minst med sina korta lilla kropp och en vikt på 7.8kg. Trevligt hade vi iaf och lite busande med de andra hundarna hann hon ändå med, trots att hon mestadels av tiden skulle upp i famnen på folk. 



(Den lille svarte är Debbi)

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är en kvinna på snart 26år som bor tillsammans med min sambo och våra två hundar. I April blir vår familj lite större då vi ska bli föräldrar till en liten flicka. Mitt stora intresse är att fotografera så här hamnar alla möjliga bilder varvat med mitt härliga svammel. Allt från bilder på mina hundar till en liten myra som jag trillat över på min morgonpromenad. iPhone 6s och Canon 700D är det som används om dagarna. Vad linsen väljer att föreviga, ja det återstår att se.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela