Vardagslivet ur en lins

Vardagslivet ur en lins. Här hamnar förmodligen alla möjliga bilder varvat med mitt härliga svammel. Allt från bilder på min grymt snygga & charmiga hund till en liten myra som jag trillat över på min morgonpromenad till brevlådan. iPhone 6s och Canon EOS 700D är det som används om dagarna. Vad linsen väljer att föreviga, ja det återstår att se.

Några kronor fattigare men ack så lycklig!

Publicerad 2015-04-05 18:38:21 i Vardagens svammel & bilder,

Denna dagen kommer jag aldrig glömma. För detta är dagen då jag köpt mig min allra första systemkamera! 

Enda sen barnsben har jag fluktat efter en systemkamera, alltid drömt om att en vacker dag själv få äga en sådan. Och nu står jag här med en Canon 700D i min hand och ett leende upp över öronen. Jag ser framemot att få skapa många vackra minnen med denna underbara skönhet.

Jag har jämfört och vridit och vänt på varenda sten efter kameran just för mig. Undertiden har jag haft min vän vid min sida som varit till stor hjälp. Bl.a genom att bolla alla för och nackdelar med olika kameror med mig. Häromdagen åkte vi gemensamt iväg för att kolla och känna på några olika kameror, stora som små. Men det var inte fråns jag fick Canon 700D i min hand som jag verkligen föll och det var kärlek vid första ögonkastet! 

Något som också är rolig är att jag inte var ensam om denna känsla. Jag bad min vän känna på kameran och även han föll som en fura. Detta relaterar till att vi nu är 2st lyckliga själar som har många fotodagar framför oss. Lyckan är total helt enkelt! 

Jag hann knappt hem innan jag var tvungen att packa upp denna skönhet för att bege mig ut på tomten och testa den. Jag vet ju inte riktigt hur den fungerar, men testa måste man! 



Blåste en del och blommorna vajade till både höger och vänster.












Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: rememberthiis.blogg.se

Publicerad 2015-04-05 19:11:53

jättefina bilder

Svar: Tack så mycket :)
vardagsliveturenlins.blogg.se

Postat av: Nathalie Isaksson

Publicerad 2015-04-06 13:44:50

Så det blev en Canon ;) Vad kul!!

Svar: Ja det blev den jag ville ha först, men var tvungen att kolla runt. Men ja jag är nöjd och glader! :))
vardagsliveturenlins.blogg.se

Postat av: Peter

Publicerad 2015-04-12 09:10:41

Bästa fördelen med en Canon är att man kan installera Magic Lantern på den och få helt nya egenskaper.

Svar: Jasså? Det ska jag ta och kolla upp! :) Tackar för tipset! :)
vardagsliveturenlins.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är en kvinna på snart 26år som bor tillsammans med min sambo och våra två hundar. I April blir vår familj lite större då vi ska bli föräldrar till en liten flicka. Mitt stora intresse är att fotografera så här hamnar alla möjliga bilder varvat med mitt härliga svammel. Allt från bilder på mina hundar till en liten myra som jag trillat över på min morgonpromenad. iPhone 6s och Canon 700D är det som används om dagarna. Vad linsen väljer att föreviga, ja det återstår att se.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela