Vardagslivet ur en lins

Vardagslivet ur en lins. Här hamnar förmodligen alla möjliga bilder varvat med mitt härliga svammel. Allt från bilder på min grymt snygga & charmiga hund till en liten myra som jag trillat över på min morgonpromenad till brevlådan. iPhone 6s och Canon EOS 700D är det som används om dagarna. Vad linsen väljer att föreviga, ja det återstår att se.

Första fotodagen med min systemkamera

Publicerad 2015-04-07 23:55:25 i Canon 700D, Vardagens svammel & bilder,

Trots en mer eller mindre sömnlös natt så har denna dagen varit riktigt härlig. Började med att jag begav mig hem till min kära moster och fick massage. Självklart talades vi vid och innan man visste ordet av så hade minuterna gått över till en timme eller två. Men trevligare och klokare moster måste får man nog leta efter om jag får säga det själv.
 
Färden gick sen vidare mot Malmö där Henrik stod och väntade med sin kamera i högsta hugg. Blev lite överraskad då jag fick en lite förtidig födelsedags present. Men en perfekt present enligt min mening och glader blev jag! Vi begav oss i alla fall vidare till Pildammsparken och äntligen fick jag fotografera lite fåglar. Där traskade vi runt i någon timme och försökte få rätt på våra kameror. Passade även på att mata ankorna för hand. Men det var även några söta rara gäss som stod och kollade på. Så självklart var vi tvungna att mata dom för hand också. Väl hemma går jag igenom bilderna från dagen och upptäcker att dom där söta rara gässen som nästan satt i mitt knä ligger inne med några rediga huggtänder! Aj aj att bli biten av en sådan. Men ja, jag är väl blåögd som inte tar skillnad på djur och djur, alla är ju trots allt lika värda, matar man en så får man mata de andra också. Dock så måste jag erkänna att vissa ankor var lite fräcka av sig. För efter dom hade fått sig en matbit så gick dom fram och puffa på en för att man skulle ge dom mer. 



 
Nu ikväll har jag även lagt in lite lchf vänlig löksill som jag hade tänkt äta nu under påsken. Gick ju sådär med dom planerna. Men nu är dom i alla fall på plats i kylen, så dom kommande veckorna ska här ätas sill både till frukost och mellanmål. Handen på hjärtat, finns det något godare än inlagd sill, jag tror inte det i alla fall.
 



Tillbaka till fotograferandet. Det gick väl sådär idag med mina bilder. Hade väldiga problem att få fokusen att hamna rätt av någon anledning. Lite tråkigt, men i för sig så är det första gången jag använder mig av en systemkamera så är väl i inlärningsfasen förtillfälligt. Nä nu är det dags att krypa till sängs. Väckarklockan ringer om någon timme och imorgon nalkas det jobb igen.
  






Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är en kvinna på snart 26år som bor tillsammans med min sambo och våra två hundar. I April blir vår familj lite större då vi ska bli föräldrar till en liten flicka. Mitt stora intresse är att fotografera så här hamnar alla möjliga bilder varvat med mitt härliga svammel. Allt från bilder på mina hundar till en liten myra som jag trillat över på min morgonpromenad. iPhone 6s och Canon 700D är det som används om dagarna. Vad linsen väljer att föreviga, ja det återstår att se.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela